Tilpasset søk

Friday, February 6, 2009

Er du flink til å skrive?

En blogg handler ofte om hva man forteller. Det er på en måte forteller kunsten som er viktig har jeg forstått. Jeg har lest blogger med ganske dårlig engelsk. Men det er innholdet som teller.

Hvorfor?
Jeg kan tenke meg det har noe med måten vi tenker på. Internett er en base for informasjon og blir mere og mere linket opp mot underholdning. Da beveger vi oss bort fra den konkrete delen altså nettbank, e-mail, aviser osv. Det vil si at vi er nærmere den abstrakte delen og den abstrakte delen spiller på fantasi. Jeg er ingen psykolog, men jeg er en filosof. Jeg liker å fundere.

Har man noen form for lese & skrive vansker så er ikke dette noe hindring.
Man kan bruke redigerings program for å fikse stave feil.

Hva?
Dette har vi egentlig tatt opp litt før. Men jeg liker å si det sånn. Alle har noe å fortelle.
Du kan skrive om absolutt hva du vil. Personlig så liker jeg ikke blogger om familier, andres barn og hunder. Dette er private ting som jeg mener burde være passord beskyttet.
Da beveger vi oss inn på et side tema. Nettet er bygd opp av tall og bokstaver. All informasjon som blir publisert, sendt eller lastet opp på internett blir der. Du kan selvfølgelig slette ting.
Men det er der. De som vil ha sensitiv informasjon får tak i det. Uansett. Så vær forsiktig.
Det er mange som jobber for å ivareta sikkerheten din, men litt paranoid må du være.
Blir du naiv så forsvinner ting fort.

Det finnes eksempler på dette. Du legger ut bilder av deg og vennene dine. Noen med bar overkropp noen ikke. Dette blir snappet opp og lagt ut i nettverk der budskapet blir annerledes.
Det er faktisk ikke noe tvil, det blir det. Vær forsiktig.

Nå, hvor var jeg. Du kan blogge om ting som du liker. Ting du synes er viktig eller rett og slett synes er morsomt. Alternativene er mange. Mange sier at man ikke skal ytre mening når man blogger, fordi da kommer flere til å skrive innlegg. Det er individuelt. Men personlighet må bloggen din ha. Det finnes mange som blogger og hvorfor skal de lese bloggen din?

Tenk på deg selv. Hva er det som fenger deg, hvorfor leser du dette, hva er andre betegnelser for din livsstil. Hvem vil du skal lese bloggen din?


Blog Advertising - Get Paid to Blog
Blogglisten

No comments:

Post a Comment