Tilpasset søk

Saturday, February 7, 2009

Testing Av Ciao Surveys

Ciao Surveys gir deg opp til 50 kr pr spørreundersøkelse du gjennomfører.
Problemet er at de gir deg kanskje 1,75 Kr for en spørreundersøkelse.
Det tar kanskje 15 minutter å svare på spørsmålene og det er ganske klart hvem som stikker av med pengene. En spørreundersøkelse er verdt en god del penger. 1,75 kr er snaue en milliprosent av hva som er totalen. Du må også utlevere veldig sensitive opplysninger om deg selv.
F.eks. om du røyker, drikker, trener, hva du tjener, har du eller noen andre i husstanden psykiske problemer?

Dette er ganske kraftige opplysninger å gi i fra seg. Et av de store minusene er at dette ligger i grunnprofilen din. Dette kompliserer ganske mye. For det første du får lite igjen i forhold til informasjonen du leverer, det tar lang tid å komme seg på et program. Det kan tenkes at denne informasjonen går på børs før du i hele tatt har kommet deg til en spørreundersøkelse.
Men det er spekulasjoner og ikke ren fakta.

Etter min mening får du lite penger igjen og ganske lite fakta som du tjener penger på.
Så om du vil ha det som en langsiktig sparing av "småpenger" så er dette en grei måte å gjøre det på. Men ikke forvent å tjene mye og vær varsom med informasjonen du sender ut.

Nå har jeg prøvd forskjellige spørreundersøkelser og dette er kanskje den som kommer dårligst ut. Hold deg langt unna surveys (spørreundersøkelser) som du må betale for. Det er ren inntekt for firmaet og det er rimelig urettferdig. Du vil bruke alt for lang tid å tjene inn disse pengene igjen. Så mitt tips er å holde deg langt unna slike sider.

Etterhvert som jeg har prøvd å lære meg dette med surveys virker det som jeg går mer og mer inn i tverrgrense mellom det som er reklame og det som er spam. Spamming gjør deg upopulær og uønsket på nettet.
Blogglisten

No comments:

Post a Comment