Tilpasset søk

Monday, February 23, 2009

Research: Din Side

Jeg har lest litt på internett hva forskjellige aviser skriver om blogging.
Hva slags temaer tar de opp og kan jeg evt. få nye ideer til hvordan jeg skal tjene penger på min blogg. Jeg vil ikke ha en bli rik i morgen, tjen deg rik på internett eller få 100000$ inne på din konto i morgen.

Slike ting eksisterer bare ikke. Ingen i hele verden vil gjøre noe sånt, ville du ha gjort det sånn hvis du ikke har hatt en baktanke?

Jeg snublet over DinSide sin artikkel "Lett å tjene fett på internett".
Men jeg synes den er for ensidig og kanskje virker litt sponset?
Du kan lese artikkelen her

De eksemplene som blir satt frem er ofte sider som er sponset. Min side er også sponset.
Slik er det bare. Du må gjerne kalle meg frekk, men jeg tenker slik.
Når du går på min side så ofrer jeg ganske mye tid til det å skrive om hva jeg gjør.
Hvis du velger å skaffe deg en konto hos noen av de selskapene jeg prøver ut, så er det en gevinst til meg.
På den andre siden så hvis ikke det går til meg, så går det kanskje rett i lommen på noen andre som overhode ikke har fortalt dere noe. Kanskje er det noen som ikke engang vil hjelpe dere hvis det skulle by på problemer, eller gi dere tips. Derfor tenker jeg sånn. Dere må gjerne protestere.
Jeg er et åpent menneske som er langt fra feilfri.

Kanskje har DinSide tenkt det samme. De vil at du skal klikke på dem, kanskje tjener de penger på det. Hvem vet. Men de er et monster i sammenligning med lille Eplekjex.
Kanskje er jeg litt Robin Hood. Tar fra de rike og gir til de fattige.
Der igjen er jeg da en egoist? Tar pengene og håper på en slant rett i lommen.
Hmm... Her begynner det å bli trøbblete. Jeg tjener jo langt i fra fett, 100.000 til 120.000 i året er vel min gjennomsnitt. Langt i fra luksus.

Dette ble nesten litt sentimentalt fra mitt hjørne. Så mens jeg ser over de blendede lysene fra min hjemby tenker jeg på et utdrag fra en sang "we don't need no money, we just walk on by".

No comments:

Post a Comment